مقالات

کارتن سازی سیستماتیک

کارتن سازی و جعبه سازی جعبه طلقی شرکت بسته بندی و جعبه سازی آروین

پیشنها میشود، پیش از مطالعه ی متن زیر به لینک کارتن سازی

سیستم کارتن سازی

اصطلاح سیستم کارتن سازی امروزه معمولا اشاره به ترکیب نوع خاصی از ماشین دارد که برای ایجاد ورقه مقوا ساختن کار تنها و پر کردن و بستن آن می باشد بسیاری از این سیستمهای کارتن سازی مزایای بسیاری از حیث کیفیت و سرعت دارند و هر کدام برای سلسه عملیات خاصی بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرند
ماشین های موجود می توانند از شکل ساده تا پیش رفته باشند. در شکل ساده کارتن ها که با دست بر روی صفحه انتقال دهنده پر می شوند با دست نیز بسته می شوند فقط عملیات ساده ایجاد کار تن به عهده ماشین است اما ماشین های پیشرفته تر دارای بخشهای پر کننده اتوماتیکی می باشند که کالا را در کارتن قرار می دهند و بعد از بستن آن را به جایگاه خاصی برای تحویل سوق می دهند. سیستم هر گونه که باشد عملیات ذیل انجام می شود:

۱ – ساختن ظروف ( کارتن )

شکل دادن و راست کردن ظرف موادی که برای ایجاد کار تن تغذیه می شوند به سه شکل می باشند:

  • از تیوپ کاغذی بطور مداوم نظیر Zupack, Tetrapack veio
  • از صفحات بریده شده ی مستطیل شکل مقوا بطور مثال سیستم های open-top
  • از کارتن های صفحه ای تا شده ( کارتن قبلا درست شده است) همراه با اتصالات محکم که توسط سازنده ایجاد شدها سیستم های بارگیری از ته

2-بارگیری یا پرکردن ظرف

در سیستم بارگیری از بالادر لحظه پر شدن فقط یک طرف ظرف باز است اما درسیستم بارگیری از پایین پاره ای از محصولات باگیری شده و پس از آن هر دو طرف کار تن بسته می شود.

۳- دربندی و دوخت

سه عملیات فوق را می توان با دست، نیمه اتومات و یا کاملا اتوماتیک در خط تولید انجام داد. از نظر مصرف کننده چندین مزیت برای استفاده از سیستم های کار تن کردن وجود دارد که مهمترین آن سرعت بالای تولید می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *