مقالات

همه آنچه از کارخانه کارتن سازی در تهران انتظار دارید….

کارتن سازی ، کارخانه کارتن سازی ، کارتن سازی در تهران

کارتن سازی ؛ یکی از مهم‌ترین نکاتی که در طراحی بسته بندی مورد توجه قرار می‌گیرد، چگونگی و کیفیت تولید کارتن مقوایی است و  از مهم‌ترین بخش های فرآیند کارتن سازی ، کارتن سازی های مرغوب چند لایه جهت بسته بندی می باشد.

 استفاده از ورق کارتن‌های مرغوب در تولید کارتن سفارشی

 

 

  • گاهی سفارش دهنده اطلاعات کاملی از لایه های تشکیل دهنده کارتن مدنظرش که قصد سفارش دادن آن را دارد در اختیار تولید کننده می گذارد، در این صورت مسیر تولید تا حدی کوتاه می شود : دستور تولید طبق سفارش صادر می شود و بخش تولید به صورتی دقیق سفارش را تولید می کند . مشابه اینگونه ثبت سفارش کارتن در کمپانی های بزرگی مثل بیسکوییت گرجی ، رطب کیمیا و … به چشم می خورد.

به عنوان مثال می‌توان از کارتن‌های مقوایی سه لایه یا پنج لایه جهت بسته بندی مواد غذایی گوناگون مانند بیسکویت، خرما و … استفاده کرد. استفاده از  این لایه‌ها سبب می‌شود که مواد غذایی از کیفیت بالاتری در هنگام حمل و نقل و نگهداری در انبار برخوردار باشند. در این نوشته به برخی نمونه های تولید شده آروین پک ، کارخانه کارتن سازی در شرق تهران اشاره شده است.

کارتن مرغوب و کارتن با کیفیت به چه کارتنی گفته میشود؟

کارتن مرغوب به کارتنی گفته میشود که از مواد با کیفیت ساخته شده باشد و بتواند به خوبی وزن و حجم محصول را تحمل کند. همچنین باید دارای استحکام و سختی مناسبی باشد تا بتواند در حمل و نقل و انبارسازی محصولات مرغوب را حفظ کند و آنها را در برابر ضربه و خراش محافظت کند. همچنین، کارتن مرغوب باید دارای ویژگی های مقاومت در برابر رطوبت، حرارت و آب باشد تا بتواند محصولات را در شرایط مختلف محافظت کند.

تفاوت کارتن‌های مرغوب و کارتن‌ ساده عبارتند از:

  1. جنس مواد اولیه: کارتن‌های مرغوب از مواد اولیه با کیفیت‌تر ساخته شده‌اند، مانند کاغذ با روکش و دو لایه کاغذ مقاوم، در حالی که کارتن‌های معمولی از مواد اولیه ضعیف‌تر و کمتر مقاوم استفاده می‌کنند.
  2. ضخامت: کارتن‌های مرغوب دارای ضخامت بیشتری هستند و به همین دلیل مقاومیت و استحکام بالاتری دارند، در حالی که کارتن‌های معمولی نسبت به فشار و ضربه‌ها آسیب پذیرتر هستند.
  3. پرینت و طرح دار بودن: کارتن‌های مرغوب معمولاً پرینت و طرح دار بوده و قابلیت نمایش چاپ عالی را دارند، در حالی که کارتن‌های معمولی ممکن است دارای طرح‌ها و پرینت کمتر و کیفیت پایین‌تر باشند.
  4. قابلیت حفظ کالا: کارتن‌های مرغوب معمولاً دارای قابلیت حفظ کالاها در برابر رطوبت، گرد و غبار و ضربه هستند، در حالی که کارتن‌های معمولی این ویژگی‌ها را به خوبی پشتیبانی نمی‌کنند.
  5. قیمت: به طور کلی، کارتن‌های مرغوب هزینه‌ی بیشتری دارند نسبت به کارتن‌های معمولی، به دلیل استفاده از مواد با کیفیت تر و تکنولوژی ساخت پیشرفته‌تر.

نمونه1: کارتن مرغوب بیسکویت شرکت گرجی

از میان کارتن های تولیدی آروین پک می‌توان به تولید کارتن‌ بیسکویت گرجی اشاره کرد. این کارتن‌ها دارای طراحی ساده همراه با آرم گرجی بوده و طوری طراحی شده است که جنس مقوا با تعداد بسته و وزن محصول متناسب باشد. هم­چنین در طراحی ظاهری این کارتن تنها آرم گرجی بهمراه تعداد و وزن محصول روی بسته درج شده است تا مشتری از محتویات کارتن اطلاع پیداکند. طراحی ساده کارتن این محصول موجب میشود تا نوشته‌های معرفی محصول نیز به خوبی روی جعبه نمایان باشد.

تولید کارتن برای بیسکوییت گرجی در کارخانه کارتن سازی آروین

  • گاهی سفارش دهنده نمی داند ساختار کارتن مد نظرش دارای چه ویژگی هایی ست ، از چه ترکیب ورقی و با چه مقاومتی ساخته شده است. در این موارد و حتی در مواردی که هیچ کدام از ویژگی های ساختاری کارتن مشخص نیست ، پروژه وارد اتاق فکر آروین می شود و کارشناسان آروین بر اساس وزنی که کارتن قرار است حمل کند ، ترکیب ورق مناسب را تشخیص داده و تولید آن را آغاز می کنند. از مواردی این چنین می توان به تولید کارتن سه قسمتی اوراق مناقصه و یا کارتن گیاه بنفشه آفریقایی که تصاویر آنها را در ادامه ملاحظه می کنید اشاره کرد.

 کارتن مرغوب فانتزی جهت اوراق مناقصه

کارتن زیر در دسته کارتن های فانتزی قرار می گیرد . این کارتن همان کارتن اوراق مناقصه ای ست که در پاراگراف پیشین به آن اشاره شد. این کارتن از دو بخش سفید و یک بخش قهوه ای رنگ تشکیل شده است . این ساختار برای قرار دادن اوراق مناقصه بسیار مناسب و پر طرف دار است. این کارتن به سفارش کمپانی یاسان در سال 1395 تولید و بسیار مورد استقبال قرار گرفت. کمپانی یاسان در شهرستان اراک عهده دار طراحی و تولید برجهای خطوط انتقال نیرو ، برجهای مخابراتی و گالوانیزه و نیز اجرای پروژه های خطوط انتقال نیرو می باشد.

به طراحی گرافیکی روی این کارتن که توجه می کنید شاهد فلش سرمه ای رنگی هستید که در هر سه قسمت این کارتن امتداد یافته است. طراحی و تولید این کارتن بسیار دقیق و حساس است و کوچکترین اشتباهی ضمن تولید کلیشه ممکن است نتیجه نهایی کار را تا حد زیادی دستخوش تغییرات ناخوشایند کند.

 

کارتن سازی و تولید کارتن فانتزی

 

 

 

 

 

 

 

کارتن ساده یا کارتن لمینیتی

کارتن ساده چیست؟

کارتن ساده یا کارتن مربعی یک نوع پکیجینگ است که از کاغذ مقوایی ساخته می‌شود و دارای شکل مربعی است. این نوع کارتن برای بسته‌بندی و حمل و نقل کالاها استفاده می‌شود. کارتن ساده عموماً دارای چهار ضلع متساوی است که به راحتی می‌توان آن را باز و بسته کرد.

در هر سه نوع کارتنی که در تصاویر بالا ملاحظه کردید 2 تکنیک بکار رفته است:

1.فرایند کارتن سازی به طور ساده و بدون استفاده از تکنیک لمینیت صورت گرفته است. (از دیدگاهی شاید بتوان این صنعت را در دو زمینه تولیدی کارتن لمینیتی و کارتن ساده تفکیک کرد.)

2.کارتن های بالا همه از چاپ تک رنگ بر روی کارتن معمولی ( سفید یا قهوه ای ) بهره برده اند .

 

گاهی سلیقه مشتری بر انتخاب کارتن لمینیتی استوار است ، در این گونه موارد طراحی گرافیکی روی کارتن به صورت جداگانه بر روی انواع مقوا صورت می گیرد و در نهایت روی ورق کارتن انتخاب شده لمینیت می شود. طراحی کارتن لمینیتی هم ظرافت ها و جزئیات خاص خود را دارد! صرفا برای آشنایی با تفاوت های ظاهر کارتن لمینیتی و کارتن ساده برخی از نمونه های کارتن لمینیتی را در زیر می توانید ملاحظه کنید…..

 

 

کارتن سازی

 

کارخانه کارتن سازی و رنگ بندی آن

در طراحی کارتن بسته بندی  هم میتوان از رنگ ساده و مرسوم استفاده کرد و هم از طیف‌های رنگی زیبا و جذاب. استفاده از طیف های رنگی زیبا در کارتن سازی موجب میشود مشتری در هنگام خرید محصول مورد نظر از طراحی و بسته بندی محصول رضایت کامل داشته باشد.

شاید در نظر اول تنها ترکیب چهار رنگ اصلی در کارتن سازی مورد توجه واقع شود، اما از این چهار رنگ اصلی بی نهایت طیف‌های رنگی گوناگون قابل تولید خواهد بود. بطوری که شما باید مشخصات جعبه مورد نظر را به همراه رنگ آن را تعیین کرده و در نهایت بسته بندی‌های مناسب و مرغوبتان را که در کارخانه کارتن سازی آروین تولید شده است دریافت نمایید.

 

شرکت آروین با سایقه 30 ساله در کارتن سازی، جعبه سازی و طراحی بسته بندی آماده همکاری با صاحبان کسب و کارهاست. برای مشاهده سایر نمونه کارهای کارتن سازی آروین پک به صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام آروین پک مراجعه کنید.

بهترین کارخانه کارتن سازی تهران باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

بهترین کارخانه کارتن سازی تهران باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  1. تجهیزات و فناوری پیشرفته: کارخانه باید دارای تجهیزات و فناوری مدرن برای تولید کارتن های با کیفیت و استاندارد باشد.
  2. کیفیت بالا: محصولات تولید شده باید دارای کیفیت بالا و قابلیت انطباق با نیازهای مشتریان باشند. این شامل مقاومت در برابر ضربه، پایداری در برابر رطوبت و حفظ شکل است.
  3. تنوع محصولات: کارخانه باید قادر به تولید انواع و اقسام کارتن ها با اندازه ها و طرح های مختلف باشد. این به مشتریان امکان می دهد تا محصولی را انتخاب کنند که بهترین برای نیازهای خود است.
  4. سرعت تولید و تحویل: کارخانه باید قادر به تولید بزرگ و سریع برای مشتریان باشد و تضمین کند که محصولات به موقع تحویل داده خواهند شد.
  5. حمل و نقل ایمن: کارخانه باید دارای شرایط داخلی و خارجی مناسب برای نگهداری و حمل و نقل ایمن محصولات باشد تا حمل و نقل آسیب به محصولات را کاهش دهد.
  6. قیمت مناسب: برای توجیه هزینه های خریداران، قیمت کارتن ها باید مناسب باشد. کارخانه باید قیمتی رقابتی ارائه دهد که همراه با کیفیت بالا باشد.
  7. پشتیبانی و خدمات پس از فروش: بهترین کارخانه کارتن سازی باید ارائه دهنده خدمات پس از فروش حرفه ای باشد. این شامل تعمیر و نگهداری تجهیزات، تحویل به موقع محصولات برای مشتریان و رسیدگی به هرگونه مشکل و نیاز مشتریان است.

همانطور که مستحضر هستید آروین پک تمامی این موارد را با افتخار و ضمانت دارا باشد و رعایت مینماید و بهترین کارخانه کارتن سازی در ایران میباشد

20 دیدگاه در “همه آنچه از کارخانه کارتن سازی در تهران انتظار دارید….

  1. MARALL گفت:

    سلام تیراژ پایین هم تولید می کنید؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام می تونید به صفحه ی اینستاگرام آروین جهت دیدن نمونه های سفارشی و مراجعه کنید و اگر تیراژتون پایین هست می تونید جعبه های آماده را در پیج arvinpackstore که مخصوص ارائه ی جعبه و کارتن با تعداد محدود هست مراجعه کنید.

    2. مدیر سایت گفت:

      سلام
      خیر تیراژ تولید کارتن معمولا بالاست اما می توانید از انبار جعبه ها و کارتن های آماده ی در اینستاگرام آروین پک استور دیدن فرمایید.
      نمونه های سفارشی در تیراژ انبوه را می توانید در اینستاگرام arvinpack ملاحظه کنید.

  2. Pezhman گفت:

    امكانش هست برامون با تعداد محدود كارتن سازي كنيد؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام
      برای تعداد کم می توانید به صفحه ی جعبه آماده آروین مراجعه فرمایید.

  3. babakkhl گفت:

    سلام .میخواستم بدونم کارخانه کارتن سازی شما کجاست که من مستقیم به اونجا سفارش بدم و از اونجا مستقیم بگیرم .امکانش هست ؟

  4. sina tabtabai گفت:

    شما فقط کارتن سازی در تهران دارید یا در شهرستن هم امکان ارسال و تولید یا ارسال هم دارید؟
    ممنون میشم جواب بدید چون من خیلی عجله دارم برای طراحی کارتن و مراحل بعدیش.

    1. مدیر سایت گفت:

      صنایع چاپ و بسته بندی آروین کارتن سازی در تهران است . و سالها ست که برای شهرستان بدون هیچ مشکلی بار ارسال می کنیم. فقط بررسی بفرمایید اگر در شهرستان خودتون کارتن سازی نداره ما در خدمتتون باشیم. بهرحال ممکنه هزینه های حمل از تهران به شهرستان قابل توجه باشه.

  5. simacartoon گفت:

    سلام باعرض سلام و خسته نباشید خدمت شما با این سات خوبتون.
    من کارگاه کارتن سازی دارم خیواستم بدنم شما احتیاجی به کارتن ندارید .
    ما اماده همکاری هستیم و خوشحال مشیمی با مجموعه شما همکاری داشته باشیم .
    باعث افتار ماست .

    1. مدیر سایت گفت:

      با سلام و عرض ادب
      اشتراک تجربیات با همکارانمان مایه ی افتخار است. فرقی نمی کنه که یک کارکاه کارتن سازی باشید و یا یک واحد تولیدی کوچک . از اینکه بتوانیم در کنار هم پاسخ گوی نیازهای مردم باشیم خوشحالیم.

  6. amiraomid گفت:

    سلام.

    من قمت کارتن 5لایه های قهوه اییرنگاتون رو میخواستم بدونم

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام
      قیمت کارتن بدون ارائه ی مشخصات امکان پذیر نیست هر کارخانه کارتن سازی پیش از ارائه ی قیمت به اعلام اطلاعات از سوی شما نیاز دارد به همین منظور می توانید به صفحه ی ثبت سفارش بسته بندی مراجعه بفرمایید.

  7. samiraomiid گفت:

    سلام من قیمت کارتن قهوه ایی هاتون رو میخواستم .
    من برای اسباب کشی از این کارتن ها میخواستم .امکانش هست لیست قیمت هاتون رو به من بگید .

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام به آدرس شرکت کارتن سازی آروین در بخش تماس با ما مراجعه کنید

  8. MOHAMADKH گفت:

    سلام عصرتون بخیر .
    قیمت کارتن سفید میخواستم +طراحی کارتن داشتم قیمت هاشو بهم میگید . یا من اطلاعات کامل رو کجا میتونم برای شما بفرستم و به من قیمت بگید .

    1. مدیر سایت گفت:

      ببینید کارتن سازی ، تولید کارتن و یا حتی طراحی کارتن چیزی نیست که تعرفه ی مشخصی داشته باشه. نه اینک تعرفه نداشته باشه، چون فرایندی مولتی پارامتری هست ، نیاز داریم که ابتدا در جریان نیاز شما قرار بگیریم. برای این کار به صفحه ی ثبت سفارش بسته بندی مراجعه کنید و اطلاعاتتون رو وارد کنید.

    2. مدیر سایت گفت:

      سلام و وقت بخیر
      ببینید شما هیچ وقت از یک تولیدی کارتن یا کارخانه کارتن سازی نمی تونید بپرسید قیمت کارتن چند؟ مگر اینکه ابتدا مشخصات کارتن رو بفرمایید.

  9. زهرا اختیاری گفت:

    سلام شما شرکت جعبه سازی هستید ؟من سفارش ساخت جعبه مقوایی دارم و همینطور که میدونید دوست ندارم با واسطه کار کنم

  10. Ali گفت:

    سلام. برای مواد اولیه، شما به کاغذ باطله نیازمند هستید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *